V soboto 10. septembra 2022 je Anej Serec iz Murske Sobote priredil dogodek prve plovbe na Soboškem jezeru za družino, sorodnike, donatorje in ostale povabljene.
Anej nam je povedal, kako je do tega projekta prišlo:
»Že od malih nog me navdušujejo in zanimajo ladje, oziroma vse vrste plovil. Že kot otrok, v začetku osnovne šole sem si zadal, da bom nekoč izdelal ladjo. Pri tem so me doma tudi podpirali, vendar kot otrok nisem imel zadosti izkušenj, niti finančnih sredstev ter potrebnega znanja za izdelavo prave ladje. Pri sedmih letih sem se začel ukvarjati z modelarstvom in sicer najprej na področju modelov letal, potem sem začel še z raketami in nato z ladjami ter droni. Sedaj so moja največja strast letala ter ladje. Modelarstvo mi je skozi življenje dalo ogromno izkušenj, novih idej, 3d predstavo modelov in prostora, ter tudi zagona, da se projekta lotiš v živo. Skozi otroštvo sem zasnoval kar precej načrtov ter modelov radio kontroliranih letal velikosti pol metra do treh metrov, katera sem tudi izdelal in nekatera so letela res odlično, vendar prav vsako mi je dalo neprecenljivo znanje ter izkušnje.
Pri štirinajstih letih sem dobil veliko željo, da bi imel svojo ladjo, ampak tokrat pravo, ne le model. Ker je navtika precej draga in nisem imel finančnih sredstev za nakup ladje, sem se odločil, da jo bom zgradil kar sam. Zato sem se lotil snovanja ter projektiranja preprostega načrta, katerega sem takrat razumel le jaz. Po enem tednu razmišljanja ter iskanja konstrukcijskih rešitev sem izdelal načrt. Potem sem si uredil ter izpraznil našo domačo garažo ter začel izdelovati katamarana.
Pred izdelavo načrta sem si zastavil cilje, katere bo izpolnjevala moja ladja. Najprej sem razmišljal o jadrnici, saj sam tudi rad jadram. Ampak, ker sem želel ladjo imeti tukaj na Soboškem jezeru, ki je velikosti 1.5km in površine 610 000 kvadratnih metrov sem se odločil, da moje plovilo ne bo jadrnica, saj je to jezero relativno premajhno za jadrnico take velikosti.
Drugi razlog zakaj sem se odločil, da plovilo ne bo jadrnica je zaradi tega ker sem na ladji želel udobje ter luksuz, katerega na jadrnici v taki meri ne bi mogel doseči, saj je potem nad palubo jadro in jambor ter veliko vrvic, katere so napete preko plovila in bi bile na poti.
Potem sem razmišljal o obliki čolna, ali bi delal eno trupno plovilo ali več trupno plovilo torej katamaran obliko. Želel sem, da bi na čolnu bilo čim več prostora, udobja in da bi čoln imel nosilnost za več ljudi ter visoko stabilnost glede na velikost plovila. Bil sem tudi omejen z dolžino čolna na vodni liniji, katera ne sme preseči 4.5 metre, na čolnu pa mora biti čim več prostora. Zaradi naštetih razlogov je oblika katamarana odlična izbira za te potrebe. Bil sem tudi omejen po širini plovila in sicer 2 metra in 15 centimetrov, saj so vrata od naše garaže, v kateri sem izdelal katamaran široka 2 metra in 20 centimetrov in mi je tako ostalo le 2.5 centimetra prostora na vsaki strani, ko smo plovilo dvigovali iz garaže.
Oblika posameznega plovca je na straneh širša glede na druge katamarane, saj sem želel doseči čim večjo nosilnost in sicer 2 toni z že odšteto težo samega katamarana. Plovci imajo večinoma ravne ploskve, saj sem si zadal, da izdelam celotno plovilo brez ukrivljanja lesa zaradi lažje izdelave, zato ima celoten katamaran precej ravnih linij in ploskev. Kljub temu, da katamaran nima jader, sem želel da bo ekološko prijazen. Zato sem se odločil za elektromotor.«